martes, 17 de febrero de 2009

Tipoloxíes heterodoxes



Anque de mano nun lo pareza esta moza tamién va vistida d'aldeana llanisca. Al principiu pensé que podía ser un error, al ver un traxe con mantu d'hombros y xugón envede chaquetiya y dengue, y incluso alcordéme de los traxes que llamen d'ayerana; pero tien detalles que lu faen casi ensin duldes xenuinamente llaniscu:

  • El pañuelu va atáu sobro la ñuca, nesta dómina tovía nun s'estilaba lo de facé-y les llorcies y yera más llargu d'atrás. Esta manera de ponelu ye mui asemeyada a l'ayerana.
  • Los mantos d'hombros usáronse en toda Asturies a finales del s. XIX y principios del XX, y l'Oriente nun fue una esceición, magar que ye verdá que pa vistise "d'aldeana" d'aquella lo más común yera facelo con dengue y chaquetiya.
  • Lleva un mandil que paez de raso o dalguna seda ribetiáu con tires d'agremán (pasamanería con pieces d'acebache engarzaes), igual que los puños del xugón. Estes guarniciones tan riques nun lleguen a vese más que pal Oriente per estes feches.
  • La saya lleva dos cintes de terciopelu y ente elles paez que s'aldovina un adornu que pue ser bordáu o aplicáu.
  • Na mano lleva un abanicu, elementu de distinción y elegancia, complementu davezu de los traxes d'aldeana.

Podemos datala aproximadamente na década de 1890 (usu d'agremán, mantu d'hombros, nengún peináu carauterísticu d'otra dómina...)

No hay comentarios:

Publicar un comentario