lunes, 9 de febrero de 2009

El dilema de la chaquetiya (II)

Andando pela rede topéme con esta semeya del muséu del traxe de Madrí(http://www.museodeltraje.mcu.es/) y fíxome cavilar. Falé n'otru post de la resistencia a la moda francesa n'España pero nun menté a los burgueses (clase social que taba garrando puxu nesta dómina) y a los denostaos afrancesaos que creyíen nos ideales de la Revolución. Esta xente siguía la moda de París y marcaba estilu, llegando a influyir nos traxes de maja, ¿o fue al revés?

Falé tamién de les chaquetiyes de la indumentaria goyesca (o de maja), qu'en realidá nómense xugones (jubones), y de les spencer d'estilu Imperio que casualmente n'España tamién se llamen xugones y non siempre son zarraes d'alantre como vemos na semeya. Esto yá se va apaiciendo más a una chaquetiya llanisca.

La spencer o jubón llevábase sobre'l vistíu camisa, caracterizáu pol talle altu y llamáu asina n'España por ser anterizu como la camisa interior.

Gausón Fernande tenía razón, la chaquetiya ye un xugón, pero sólo de nome; la manera de vistila tien que ser sobro'l dengue (como la spencer) y non debaxo (como los xugones tradicionales).

No hay comentarios:

Publicar un comentario