martes, 23 de junio de 2009

La semeya de boda



Pa Gausón Fernande tamos énte una semeya de boda de 1890. La pareya nun parez pertenecer a una clase social mui pudiente:

L'home va vistíu a la moda, con un traxe clásicu de pantalón llargu, xilecu ensin solapes y americana; camisa de cuellu de tira con corbata clara y zapatu. Nun lleva sombreru, a lo meyor por tar nun sitiu zarráu o por miéu a que -y tapare la cara. Yá abandonare'l vistir tradicional.

La muyer, por contra, trai un traxe d'aldeana llanisca que incorpora elementos antiguos y modernos (refiérome a la década de 1890), que basándonos nel analís d'otres semeyes antigües intentaremos datar darréu:


- La chaquetiya coincide coles que se llevaben nos 1870's y primero, col clásicu adornu en ringo-rango de la pechera. Pa la dómina que tamos tratando les chaquetiyes yá tienen adornos en pasamanería y posiblemente en pedrería, y empiecen a vese prendíes sobro l'hombru izquierdu.
Posiblemente se trate d'una pieza antigua reutilizada.

- La saya, d'ampliu vuelu, va adornada con cinco cintes de terciopelu bastante xuntes. Hasta entós l'adornu nun solía pasar de tres, intercalaes con llorcies. A partir de los 90 dexen d'usase llorcies y aumenta'l númberu de cintes de terciopelu, combinándose a veces con otres de pasamanería negro.

- El dengue, con base en terciopelu negru va rematáu por una especie de cinta de cuatro filigranes, que nun descarto que lleve pedrería fina aplicada, anque inclínome más a pensar que se trata d'una cinta llabrada llamativa. Esta cinta tamién dibuxa el característu adornu tresversal del que falemos n'entraes anteriores. Como remate al esterior y, magar que nun se percibe mui bien, lleva un flecu de filos.

- El mandil, curtiu y de forma rectangular, colos bordes redondiaos, ye de les pieces más guapes d'esti traxe. Ta fechu en terciopelu de color y lleva flores bordaes o aplicaes, enmarcaes nuna cenefa de dos cintes de pasamanería. Como remate, un flecu compuestu d'enrexáu y pingos de pedrería d'acebache.

- Como xoyes lleva una medalla al pescuezu nuna cinta, unos perendengues y un reló colgáu d'una cadena o cordón y prendíu a la cintura sobro'l mandil, amás d'un broche en pechu.

No hay comentarios:

Publicar un comentario