"El traje de las mujeres artesanas, y de las medianamente acomodadas, lo mismo que el de las labradoras hasta el primer tercio del presente siglo (XIX), consistía en camisa y enagua de cáñamo o lino, justillo de tela pintada, refajo de bayeta, basquiña (saya) y jubón de sayal, sayalín o estameña, dengue de bayeta más fina llamada miliquín y pañuelo de hilo o algodón para la cabeza atado al moño, calzas o medias de lino o lana, corizas o zapato escotado y un mandil de lienzo o percal pintado. La basquiña nunca bajaba más de 15 o 20 centímetros hasta la planta del pie. Todo el género de lana o cáñamo y lino que constituía estas prendas era cosechado en el país.
Aquel traje peculiar del país, que en todo el mundo era conocido como llanisco-asturiano, sólo se gasta hoy por algunas jóvenes como disfraz en romerías y fiestas populares, pero compuesto de costosas telas y ricos adornos, que cuadran mal con su primitiva sencillez y las naturales gracias de la mujer".
Manuel García Mijares, Apuntes histórico-Genealógicos y Biográficos de Llanes y sus hombres, 1893.
Nesti textu de finales del sieglu XIX yá se fai una clara distinción ente los traxes que llevaben les muyeres pertenecientes a clases populares (llabradores, artesanes) - del que yá falaré con más calma otru día- y los traxes d'aldeana, de los que l'autor diz que son disfraces qu'imiten a los anteriores.
Pa Miyares los primeros yá tan desaniciaos nesa dómina (1893). Anguaño tendríemos que falar d'unos traxes de transición ente la indumentaria tradicional de principios del XIX y la que resulta de la "democratización" de la moda burguesa a lo cabero'l sieglu.
Nestes semeyes d'a lo último la centuria vemos traxes d'aldeana fechos en tela a cuadros seguramente d'algodón. Esti material, motor del desendolque industrial no tocante a la industria textil, pasó de ser un xéneru exóticu na Europa del XVIII que solo los más pudientes podíen permitise, a espardese'l so usu, gracies a la mecanización de la producción, ente toles clases sociales nes décades finales del sieglu siguiente. Esti espardimientu trexo como novedá la popularización de teles estampaes, a cuadros, con florines o de llunares.
Pa Miyares, estes innovaciones nun faen sinon convertir el traxe d'aldeana en disfraz, al ser éstes teles costoses que según él cuadran mal con su primitiva sencillez.
Pa Miyares los primeros yá tan desaniciaos nesa dómina (1893). Anguaño tendríemos que falar d'unos traxes de transición ente la indumentaria tradicional de principios del XIX y la que resulta de la "democratización" de la moda burguesa a lo cabero'l sieglu.
Nestes semeyes d'a lo último la centuria vemos traxes d'aldeana fechos en tela a cuadros seguramente d'algodón. Esti material, motor del desendolque industrial no tocante a la industria textil, pasó de ser un xéneru exóticu na Europa del XVIII que solo los más pudientes podíen permitise, a espardese'l so usu, gracies a la mecanización de la producción, ente toles clases sociales nes décades finales del sieglu siguiente. Esti espardimientu trexo como novedá la popularización de teles estampaes, a cuadros, con florines o de llunares.
Pa Miyares, estes innovaciones nun faen sinon convertir el traxe d'aldeana en disfraz, al ser éstes teles costoses que según él cuadran mal con su primitiva sencillez.
Gracies a Von Aisaider pola semeya d'esta neña
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