lunes, 4 de mayo de 2009

La muyer de la sombriya



Vemos equí una muyer posando elegantemente pa un retratu vistida d'aldeana y acompañada de dos elementos burgueses como son la silla tapizada y la sombriya, símbolos de prestixu y recuerdu a la clase social a la que pertenez.
-Nun se distingue bien si lleva pañuelu o non, anque ye mui probable.
-Lleva un dengue seguramente de terciopelu negru orniáu con pasamanería nos bordes y tamién con tires tresversales na solapa que monta sobre la otra. La chaquetiya que lleva encima tien les solapes adornaes con apliques de la mesma tela de la prenda y botones sobre ellos, nos puños doble cinta fina de terciopelu negro.
-La saya tien como adornu dos estayines de terciopelu negro, una formada por tres cintes y otra por cuatro, cola peculiaridá de que baxen en picu na parte d'alantre, xusto debaxo'l mandil.
-El mandil, en terciopelu negro, lleva bordaes cuatro filigranes n'acebache de bon calibre y va rematáu con blonda d'encaxe prieto.
-De xoyerío lleva la imprescindible gargantiya de cinta terciopelu cola medalla o camaféu, unos perendengues y una cadena que, xuntando los dos cabos sobre'l pechu, va prendese sobre la cadera izquierda, a lo meyor con un reló.
La semeya pue datase nos años 80 del sieglu XIX. En comparación cola década anterior, los traxes ca vez son menos austeros, les pasamaneríes y los bordaos de pedrería van invadiendo dengues, mandiles y chaquetiyes, magar que nunca lleguen a recargase tanto como agora.

No hay comentarios:

Publicar un comentario